České dráhy a Grandi podepsaly smlouvu o revitalizaci nádraží
Podle jeho slov počítají všechny tři projekty s radikálním zlepšením estetického a technického stavu vybraných železničních stanic, které by v budoucnu měli vytvořit atraktivní prostředí nejen pro cestující, ale i obyvatele okolí nádraží. Na stavebních pracích, které budou probíhat za plného provozu, se budou podílet i české stavební firmy. "O nějakých konkrétních smlouvách je však zatím předčasné hovořit," prohlašují zástupci italské společnosti.
Grandi Stazioni by měla tři nádraží nejen revitalizovat, ale v následujících 30 letech i provozovat. V prvních 20 letech budou ČD za pronájem nádraží inkasovat 18 milionů korun ročně, což jsou současné výnosy těchto nádraží, v dalších 10 letech se pak výnos ČD zvýší o 34procentní podíl na tržbách obchodů a služeb nabízených v rámci železniční stanice.
ČD vyhlásily výběrové řízení na zájemce o rekonstrukci tří českých nádraží v dubnu 2001. Do soutěže se přihlásily tři společnosti. Druhého kola se zúčastnily pouze dvě a v říjnu 2002 zvítězila společnost Grandi Stazioni, která provozuje 13 největších italských nádraží včetně nádraží Roma Termini.
Investice do největšího ze tří uvedených nádraží, pražského Hlavního nádraží, by měla dosáhnout 658 milionů korun a bude obsahovat zejména opravu původní Fantovy budovy. Změní se zde například prostor pokladen, přibudou restaurace, služby i obchody. Revitalizace karlovarského nádraží by měla stát 37,9 milionu korun a oprava mariánskolázeňského nádraží pak 53,1 milionu korun.
reklama