České dráhy zrekonstruovaly další úsek II. koridoru
Od začátku platnosti nového jízdního řádu, tedy od 15. prosince, se tak zkrátí jízdní doba dálkových vlaků zpravidla o 10 až 15 minut. "Vlaky EuroCity ujedou přesně stokilometrovou vzdálenost za 55, respektive 56 minut," upozornil Tesař.
Podle jeho slov bylo cílem stavebních prací zvýšit nejen traťovou rychlost na 160 km/hod., ale zároveň i propustnost trati, její spolehlivost a bezpečnost a v neposlední řadě také kulturu cestování. Nedílnou součástí prací byla rovněž modernizace sdělovacího a zabezpečovacího zařízení, dálkové řídicí techniky, trakčního vedení a rekonstrukce a stavební úpravy 19 mostních objektů.
Mezi nejnáročnější patřila stavba silničního nadjezdu nad železniční tratí v úseku Říkovice - Přerov. "Podařilo se tak odstranit kritické úrovňové křížení železnice se silnicí I. třídy," konstatoval Tesař. Pro zlepšení životního prostředí vzniklo 1700 metrů protihlukových stěn, na základě akustické studie se provedla další individuální opatření.
reklama