Českým drahám na Hrbaté zatím konkurence nehrozí
Vlak, kterým se cestující přes Rudnou nesvezou. Motorová souprava RegioShuttle RS-1 firmy Hohenzollerische Landesbahn v Tübingenu, Německo. Tato fotografie je zveřejněna pod licencí Creative Commons Attribution ShareAlike 2.5. | |
Foto: Klaus with K/Wikimedia Commons |
Celou situaci blíže vysvětlil až mluvčí Krajského úřadu Středočeského kraje Martin Kupka, jenž uvedl, že je kraj s ČD dohodnutý na podmínce zlepšování úrovně dopravy. Zvýšit kulturu cestování v této oblasti bylo i hlavním záměrem Veolie Transport. Větší konkurence v železniční dopravě je podle Kupky žádoucí, studie předložená Veolií Transport však zatím musela být zamítnuta, resp. Veolii bylo navrženo její přepracování. Důvodem je především nutnost zvýšení dotací ze strany kraje v případě, že by Veolia na trať pronikla. V souvislosti s pokrytím této trasy také Kupka hovoří o poklesu zájmu ze strany cestujících z důvodu konkurence alternativní autobusové dopravy.
“Pro zatraktivnění železniční dopravy na zmiňované trati a jedním z limitních faktorů přijetí nabídky je kromě nezvyšování finančních prostředků na úhradu prokazatelné ztráty také garance odstranění stávajícího omezení traťové rychlosti na dopravní cestě a dobudovaní stávající drážní infrastruktury nejméně o 2 nové zastávky, a to v Rudné a ve Zbuzanech z důvodu přijatelné docházkové vzdálenosti,” dodává Kupka. Úpravy tratě s cílem odstranit omezení traťové rychlosti navrhovala ve svém projektu rovněž Veolia Transport.
Dle slov tiskového mluvčího Českých drah Ondřeje Kubaly jsou ČD v případě vypsání výběrového řízení na provozování trati Praha – Rudná u Prahy – Beroun připraveny se o tuto zakázku utkat. “Každé konkurenční prostředí je zdravé a motivuje stávající firmy zlepšovat služby nabízené zákazníkům,“ dodává Kubala.
reklama