https://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/zpravy-zd/dobijeci-stanice-pro-elektromobily-pokryji-cely-ustecky-kraj
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Dobíjecí stanice pro elektromobily pokryjí celý Ústecký kraj

19.7.2016 15:04 | PRUNÉŘOV (ČTK)
Počet dobíjecích stanic pro elektromobily v Ústeckém kraji se rozšířil o další dvě. Dohromady jich je deset, z toho tři dobijí vůz za 20 až 30 minut. Síť je v kraji nejhustší v zemi. Stanice pokryjí postupně všechny hlavní tahy v regionu. Zatím nejvytíženější stanice je v Ústí nad Labem. Informovoval o tom mluvčí Skupiny ČEZ pro Severní Čechy Ota Schnepp. V rámci celé republiky se nejvíce vozů vystřídá ve stanici umístěné v Praze 4.
Počet dobíjecích stanic pro elektromobily v Ústeckém kraji se rozšířil o další dvě. Dohromady jich je deset, z toho tři dobijí vůz za 20 až 30 minut. Síť je v kraji nejhustší v zemi. Stanice pokryjí postupně všechny hlavní tahy v regionu. Zatím nejvytíženější stanice je v Ústí nad Labem. Informovoval o tom mluvčí Skupiny ČEZ pro Severní Čechy Ota Schnepp. V rámci celé republiky se nejvíce vozů vystřídá ve stanici umístěné v Praze 4.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Zdroj | ČEZ
Počet dobíjecích stanic pro elektromobily v Ústeckém kraji se rozšířil o další dvě. Dohromady jich je deset, z toho tři dobijí vůz za 20 až 30 minut. Síť je v kraji nejhustší v zemi. Stanice pokryjí postupně všechny hlavní tahy v regionu. Zatím nejvytíženější stanice je v Ústí nad Labem. Informovoval o tom mluvčí Skupiny ČEZ pro Severní Čechy Ota Schnepp. V rámci celé republiky se nejvíce vozů vystřídá ve stanici umístěné v Praze 4.
 

Nová stanice teď vznikla u silnice I/13 v Prunéřově na Chomutovsku, kde má ČEZ elektrárnu. Další je ve stejném okrese u Hrušovan na komunikaci D7, která spojuje Prahu s Chomutovem a hranicí s Německem. "Dosud byla nejvíce vytížená rychlodobíjecí stanice v Ústí-Trmicích, a to v počtu několika dobití za den. Po instalaci nových stanic rychlého dobíjení očekáváme podobnou frekvenci využívání i na nich," uvedl Schnepp.

Na veřejných rychlodobíjecích stanicích mohou v jednom okamžiku doplňovat energii dva elektromobily, jeden na rychlé dobíjení a druhý na normální. Rozdíl je v čase, zatímco u rychlodobíjecí stanice řidič může s nabitým vozem odjet za půl hodiny, od klasické až za dvě až čtyři hodiny. "Normální umísťujeme hlavně do obchodních, zábavních a kulturních center, kde se předpokládá možnost alternativního trávení času," uvedl mluvčí.

¨ "Pokud srovnáváme s vyspělým zahraničím na západ od našich hranic, má samozřejmě Česká republika mezery nejen hustotě dobíjecí infrastruktury, ale třeba podpory v oblasti pořizování nových elektromobilů na úkor klasických aut," řekl Schnepp.

Instalace každé dobíjecí stanice a náklady s ní spojené se podle Schneppa liší hlavně v závislosti na zajištění přivedení výkonu a ceně za pronájem pozemku. "V průměru výstavba jedné stanice rychlého dobíjení přijde na více než milion korun," doplnil mluvčí.

V celé České republice podle ČEZ jezdí přes 1000 elektromobilů. Koncem roku by jich mohlo být 1500. Za loňský rok takových vozů přibylo 367. Podle dat Sdružení automobilového průmyslu bylo v ČR na začátku roku registrováno 7,07 milionu vozidel. Podíl elektromobilů tak tvoří zhruba setinu procenta.


reklama

 
Radka Fialová
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist