Dobíjecí stanice pro elektromobily pokryjí celý Ústecký kraj
Nová stanice teď vznikla u silnice I/13 v Prunéřově na Chomutovsku, kde má ČEZ elektrárnu. Další je ve stejném okrese u Hrušovan na komunikaci D7, která spojuje Prahu s Chomutovem a hranicí s Německem. "Dosud byla nejvíce vytížená rychlodobíjecí stanice v Ústí-Trmicích, a to v počtu několika dobití za den. Po instalaci nových stanic rychlého dobíjení očekáváme podobnou frekvenci využívání i na nich," uvedl Schnepp.
Na veřejných rychlodobíjecích stanicích mohou v jednom okamžiku doplňovat energii dva elektromobily, jeden na rychlé dobíjení a druhý na normální. Rozdíl je v čase, zatímco u rychlodobíjecí stanice řidič může s nabitým vozem odjet za půl hodiny, od klasické až za dvě až čtyři hodiny. "Normální umísťujeme hlavně do obchodních, zábavních a kulturních center, kde se předpokládá možnost alternativního trávení času," uvedl mluvčí.
¨ "Pokud srovnáváme s vyspělým zahraničím na západ od našich hranic, má samozřejmě Česká republika mezery nejen hustotě dobíjecí infrastruktury, ale třeba podpory v oblasti pořizování nových elektromobilů na úkor klasických aut," řekl Schnepp.
Instalace každé dobíjecí stanice a náklady s ní spojené se podle Schneppa liší hlavně v závislosti na zajištění přivedení výkonu a ceně za pronájem pozemku. "V průměru výstavba jedné stanice rychlého dobíjení přijde na více než milion korun," doplnil mluvčí.
V celé České republice podle ČEZ jezdí přes 1000 elektromobilů. Koncem roku by jich mohlo být 1500. Za loňský rok takových vozů přibylo 367. Podle dat Sdružení automobilového průmyslu bylo v ČR na začátku roku registrováno 7,07 milionu vozidel. Podíl elektromobilů tak tvoří zhruba setinu procenta.
reklama