Dušek: Česká železnice bude lepší, až stát bude plnit své povinnosti
Podle jeho slov letos stát vynaloží na financování prodělečné osobní dopravy přibližně šest až sedm miliard korun, což je zhruba o sedm miliard korun méně, než je cena za státem objednaný rozsah osobní přepravy. "Stát se trvale dopouští porušování zákona tím, že neprofinancovává objednané služby," domnívá se Dušek. Pro příští rok by dráhy měly dostat dokonce o osm až devět miliard korun více než s jakou částkou počítá návrh státního rozpočtu.
Jak řekl jeho oponent, bývalý a zároveň současný stínový ministr dopravy a spojů za ODS Martin Říman, jedním z důvodů, proč se dosud nepodařilo restrukturalizovat českou železnici, je to, že se na ministerstvu dopravy střídali ministři zhruba po 18 měsících. "A za 18 měsíců nejste schopni s takovým kolosem jako jsou České dráhy udělat vůbec nic," upozornil Říman.
Jedním z klíčových témat, na kterém se Říman s Duškem trvale nemůže shodnout, je názor na případnou privatizaci ČD. Zatímco podle exministra privatizace zlepšuje výkon ekonomiky všude a neexistuje důvod, že by tomu tak nemělo být na železnici, Dušek tvrdí, že nikde na světě nepřinesla privatizace železnice snížení státní dotace do železnice.
reklama