Elektrifikace železnice mezi ČR a Rakouskem skončila
11.12.2001 13:37 | HORNÍ DVOŘIŠTĚ
(ČIA)
Poslední elektrifikovaný úsek železnice od česko-rakouské hranice k obci Summerau byl slavnostně zprovozněn včera odpoledne. "Skončila tak elektrifikace železničního spojení od Baltského moře do Slovinska a Itálie," uvedl dnes zástupce Českých drah pro Jihočeský kraj Ivan Študlar.
reklama
Trať je součástí jedné z hlavních transevropských železničních magistrál E 55 vedoucí ze švédského Stockholmu do italské Boloně. "Elektrifikaci čtyřkilometrového úseku za půl miliardy korun hradila česká strana," řekl Študlar. Další investice si podle něj vyžádaly úpravy nástupišť a kolejí.
Kvůli rozdílu trakčního napětí v obou zemích budou přes hranice zatím jezdit rakouské lokomotivy Taurus, které jsou přizpůsobené pro oba elektrické systémy. "U nás používáme napětí 25 kilovoltů a v Rakousku se používá 15 kilovoltů. Až od nového roku by měly na trať vyjet také tři zrekonstruované lokomotivy Českých drah," vysvětlil Študlar.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk