Guardian: Britský řetězec B&Q přestává prodávat terasové ohřívače
Společnost oznámila, že má ve svých obchodech ještě 20 000 ohřívačů a očekává, že je během roku 2008 vyprodá. Poté již ohřívače, které britské ministerstvo označuje za "ekologickou obscénnost", nebude mít v nabídce, uvedl Guardian. Společnost tvrdí, že rozhodnutí přestat vyrábět ohřívače, které spotřebují za hodinu tolik energie, kolik by stačilo k výrobě 400 šálků čaje, je součástí plánu začlenit do svého byznysu ohled k životnímu prostředí. Ian Cheshire, výkonný ředitel B&Q, uvedl: "Čtvrtina celkových britských emisí uhlíku pochází z domácností. Uvědomujeme si, jaký dopad má náš život na životní prostředí. Naše iniciativa poskytuje reálná a jednoduchá řešení, která pomohou lidem žít udržitelnějším způsobem."
Zpráva publikovaná minulý týden Programem pro transformaci trhu, který podporuje vládní politiku zaměřenou na udržitelné výrobky, odhaduje, že celkově může být v britských domácnostech asi 630 000 terasových ohřívačů. Minulý rok v dubnu se rozhodl přestat prodávat terasové ohřívače řetězec Wyvale garden centre nabízející zahradní potřeby, a to po kampani zaměřené proti ohřívačům. Ministr energetiky Malcolm Wicks je tehdy označil za "ekologické obscénnosti".
Rozhodnutí uvítala organizace Friends of the Earth, píše Guardian. Aktivista Ed Matthew řekl: "Tyto monstra chrlící uhlík plýtvají energií a způsobují nadbytečnou škodu na životním prostředí. Jsme potěšeni tím, že se společnost B&Q rozhodla přestat tyto produkty prodávat. Vláda by měla nyní jednat a terasové ohřívače zakázat. Je čas začít klimatické změny řešit." Uvádí se, že britské domácí terasové ohřívače mohou ročně vyprodukovat až 140 000 tun oxidu uhličitého.
Řetězec B&Q rovněž oznámil, že podepsal tříletou smlouvu s celosvětovou iniciativou One Planet Living, založenou WWF, která zavazuje firmy k deseti principům udržitelnosti. B&Q chce do roku 2010 ve svých obchodech nabízet podstatné množství udržitelných výrobků, napsal deník Guardian.
Podle článku Milese Brignalla v deníku Guardian ze dne 22. 1. 2008
reklama