Guardian: V Británii startuje kampaň za třídění odpadu
Nová reklamní kampaň, v jejímž čele jsou olympijský přeborník ve veslování Matthew Pinsent a komik Eddie Izzard, bude ukazovat, jak se staré plechovky, skleněné láhve a papír mění recyklací na nové předměty každodenní potřeby.
Vláda upozornila, že Británie stojí před náročnou výzvou, neboť v letech 2005-2006 by měla být čtvrtina veškerého komunálního odpadu kompostována nebo recyklována. Grafy, které byly publikovány minulý měsíc, ukazují, že před dvěma lety vzrostlo v domácnostech třídění a kompostování teprve na 14,5 %.
Ministr životního prostředí, Elliot Morley, řekl, že nová kampaň by měla napomoci zvýšit třídící úsilí. „Třídění je nyní daleko snazší než kdykoli dříve a pořád se zlepšuje,“ řekl. „Před pěti lety pokrývalo schéma svozu tříděného odpadu pouze 40 % domácností. Dnes jsou to již dvě třetiny a síť se rozšiřuje o sběrová místa v supermarketech a jiných vhodných lokalitách. Musíme snížit množství odpadu, který generujeme. Už je načase přestat přemýšlet o odpadu jako o něčem, čeho se musíme zbavit. Velká většina odpadu, který produkujeme, může být znovu využita, recyklována a problém by se tak přeměnil ve výhodu.“
Čtvrtina všech emisí skleníkového plynu methanu pochází z lokalit skládek. Vláda tvrdí, že menší závislost na skládkování a větší důraz na recyklování odpadu bude chránit zdroje a sníží dopad na životní prostředí.
Odhaduje se, že každá tuna recyklovaného skla ušetří více než tunu surovin. Zároveň šetří také energii a omezuje těžbu surovin, méně poškozuje krajinu a znamená menší znečištění a globální oteplování.
Organizace Friends of the Earth kampaň uvítala. Prohlásila ale, že by se toho mělo udělat daleko více.
Podle článku Kirsty Scottové na Guardian ze dne 27. 09. 2004
reklama