Hradecký magistrát zveřejní podobu dopravního terminálu
Nový terminál by se měl nacházet na Pražském předměstí nedaleko stávajícího vlakového nádraží. Smyslem terminálu je maximální integrace ploch a zařízení v rámci integrovaného systému hromadné dopravy. Ten se skládá z autobusové příměstské i dálkové dopravy, ve vazbě na železniční dopravu a MHD. "Architektonické studie zahrnují i integrovanou zónu služeb ve vysokém stupni občasné vybavenosti. Není zapomenuto ani na plochy zeleně," dodala mluvčí. Zároveň s projednáním studií budou zadány dva expertní posudky dopravním specialistům, kteří souběžně s úředníky magistrátu vyhodnotí kvalitu těchto studií. "Na základě vyhodnocení a závěrů z projednání by tyto studie měly sloužit k vypsání zadání a dokumentaci pro územní rozhodnutí," uvedl hlavní městský architekt Petr Brůna.
Výstavbu dopravního terminálu plánují královéhradečtí radní již několik let. Původně mělo jít o multifunkční areál, ovšem na tento projekt se nenašel vhodný investor. Výstavbu nového autobusového nádraží v předpokládané ceně 30 až 50 milionů korun tak bude financovat radnice ze svého rozpočtu. Vlastní stavba by mohla začít již příští rok.
reklama