Hyundai svolává 82 000 elektroaut, vymění bateriové systémy kvůli riziku požáru Aktualizováno
Většinu svolávaných vozů tvoří nejprodávanější elektromobil Kona EV. Ten již automobilka svolala ke kontrole v říjnu kvůli aktualizaci softwaru po sérii požárů. V lednu však jeden z těchto vozů začal hořet a jihokorejské úřady začaly vyšetřovat, zda první svolání bylo odpovídající.
Kromě 76 000 vozů Kona se kontrola týká také některých modelů Ioniq a Elec City.
Podle ministerstva dopravy bylo hlášeno u vozů Kona 15 požárů. Z toho 11 v Jižní Koreji, dva v Kanadě a po jednou ve Finsku a Rakousku.
Hyundai v prohlášení uvedl, že celkové náklady na svolání odhaduje na jeden bilion wonů (19 miliardy Kč). Z toho první svolání ho stálo asi 38,9 miliardy wonů.
Výrobce baterií LG Energy Solution v prohlášení uvedl, že Hyundai nesprávně použil návrh na logiku rychlého nabíjení v systému správy baterií a bateriové články by neměly být považovány za přímou příčinu vzniku požáru.
V Nošovicích se model Kona Electric začal vyrábět loni v březnu jako první sériově vyráběný elektromobil nové generace v Česku, od listopadu se tam vyrábí jeho inovovaná verze. Vozy mají jiného výrobce baterií. "Našich aut se výměna opravdu netýká," řekl Michník.
reklama