I po otevření metra pojedou kyvadlové vlaky ČD
Podle jeho slov jsou do posilové dopravy místo metra zapojeny pravidelné osobní vlaky a mimořádné kyvadlové spoje. Pro lepší orientaci je například v knižním jízdním řádu Českých drah celkový výčet vlaků na zvláštní stránce. Trasa z Masarykova nádraží do Libně, Kyjí a Běchovic nese označení M1, trasa spojující Hlavní a Smíchovské nádraží pak M2. Doba jízdy z Masarykova nádraží do Libně je osm minut, do Kyjí 11 minut a do Běchovic 16 minut, mezi Hlavním a Smíchovským nádražím sedm minut. V pracovní dny je na obou linkách interval mezi vlakovými spoji od 10 do 30 minut. Ve vlacích platí tarif Pražské integrované dopravy.
Vlaky nahrazují provoz metra trasy B od loňských srpnových povodní. Krátce po nich stoupl počet přepravených cestujících železnicí po Praze až o polovinu proti době před povodněmi. Také pražská železniční síť tehdy zaznamenala rekordní zatížení. Například přes Železniční most pod Vyšehradem projížděly vlaky v intervalu kratším než čtyři minuty. Část zabezpečovacího zařízení sloužícího těmto špičkovým výkonům pamatuje začátek 20. století. Vlakové soupravy, které při přepravě mimořádného počtu cestujících nahradily pražské metro, pocházejí ze 60. let.
reklama