iDNES: Nová část Pražského okruhu propojila D1 a D5
Zájemci si mohli okruh projít a prohlédnout na Dni otevřených dveří v sobotu 17. září. Od pondělí sem však smí jen vozidla s platnou dálniční známkou. Nový úsek prý pomůže nejvíce obyvatelům Krče, Braníka, Michle a Barrandova, provoz bude hustější v oblasti u Spořilova, uvádí iDnes.
Na okruh vjeli první řidiči z dálnice D1 u Modletic 20. září. Trasa vede skrz tři tunely (celkem 3,8 km) a po dvou mostech. Jeden je dlouhý dva kilometry a vede přes údolí Vltavy a Berounky (až 40 metrů nad zemí), druhý se klene přes Lochkovské údolí ve výšce 65 metrů, informuje iDnes a dodává, že u Slivence je napojení na stávající část okruhu.
Další nájezdy jsou u Jesenice a v Lahovicích, kde na řidiče čeká mimoúrovňová křižovatka se Strakonickou – obří kruhový objezd. Dálniční sjezdy v Komořanech a u Písnice si nepřáli místní obyvatelé, píše iDnes.
Díky novému okruhu začne platit zákaz vjezdu kamionům nad 12 tun na Jižní spojku. Mezi zhruba 70 000 auty, které by měly denně projet novou částí okruhu, budou i tyto kamiony.
Na nové části okruhu fungují světelné cedule, které budou řidičům radit a automaticky snižovat nejvyšší povolenou rychlost 130 km/h (v tunelech 80 km/h a na Lahovickém mostě 100 km/h) v případě potřeby. Podle serveru iDnes nebudou chybět ani meteorologické stanice, sčítače aut, váhy kamionů, mýtné brány, SOS hlásky a kamery.
Z komplexního Pražského okruhu, který by měřil zhruba 82 kilometrů, je nyní v provozu zhruba polovina. Další stavby dosud stojí, protože se město nedokázalo domluvit na vedení obchvatu s obyvateli z okolí Suchdola, Ruzyně a Březiněvsí, potíže jsou i v Běchovicích, píše závěrem iDnes.
Podle článku „Deset otázek a odpovědí o novém úseku Pražského okruhu“ zveřejněném na serveru iDnes.cz dne 17. září 2010.
reklama