Investorem rychlodráhy z Mostu do Žatce má být kraj
Chybějící investor podle Aubrechta komplikuje přípravu projektu na silniční přemostění mimoúrovňového křížení silnic I/7 a I/27 a přemostění údolí u obce Velemyšleves na Mostecku. Aubrecht míní, že projekty silničních investic je třeba realizovat jako sdružené ve vazbě na budoucí kolejovou dopravu. Ústecký krajský hejtman Jiří Šulc by s investorskou rolí kraje souhlasil za předpokladu, že stát a jeho vládní agentury zajistí potřebné peníze na vybudování rychlodráhy.
České dráhy (ČD) záměr zřízení vlakotramvaje mezi Mostem, jeho průmyslovou zónou Joseph a žateckým letištěm podporují. Zástupce ČD pro severočeský region Vladimír Špinar uvedl, že dráhy nemohou být hlavním investorem akce. Jsou ale připraveny ke spolufinancování projektu za předpokladu, že mezi Mostem a Žatcem bude provozována na navrhované regionální trati velkotramvaje v systému Egronet železniční doprava. Základním předpokladem ČD je, aby trať splňovala technické podmínky železniční tratě s únosností a parametry nákladní dopravy. Podle vládního zmocněnce Aubrechta podporuje realizaci vlakotramvajové dopravy mexická firma Nemak, působící v průmyslové zóně v Havrani na Mostecku, Ředitelství silnic a dálnic Praha, vládní agentura CzechInvest, i Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova.
reklama