Kampaně Do práce na kole se letos v Brně zúčastnilo 1900 lidí
V Brně se od začátku zvýšil počet účastníků šestinásobně. "Jsme také rádi, že roste počet firem, kde se do práce na kole jezdí. Zaměstnavatelé v Brně se problémem dopravy svých zaměstnanců do práce zabývají a motivují je k tomu, aby používali alternativní způsoby. Například jim instalují stojany, zajistí bezpečné místo pro uložení kola nebo třeba zaplatí startovné v kampani," uvedl Gillár.
Kampaň se šíří z velkých měst i do okresních a menších měst, letos už se jich zapojilo 33, lidí bylo téměř 13.000. Na jižní Moravě to byla ještě Břeclav s 254 účastníky, což je dvojnásobek proti loňsku, a Znojmo s 35, což je naopak polovina.
Organizátoři ještě republikově vyhlásí vítěze několika soutěží, jako je týmová pravidelnost, pravidelnost jednotlivců, a také ocení ty, kteří našlapali nejvíce kilometrů. V Brně z 514 týmů odjela alespoň dvě třetiny cest do práce na kole polovina z nich. Doprovodnou soutěží je také Cyklozaměstnavatel roku, vítězem se stává ten, kdo nejlépe a nejvíce vychází vstříc potřebám zaměstnanců, kteří dojíždějí na kole.
Účastníci kampaně mohli také posílat náměty, jak by šlo zlepšit v jejich městech podmínky pro cyklisty. "V Brně jsme jako nejlepší návrh vybrali připomínku na zkrácení závor u hypermarketu Albert v Zábrdovicích. Naprosto nesmyslně blokují cyklistům průjezd na cyklotrase, která je dokonce součástí sítě EuroVelo," uvedl Gillár.
Podle statistik se od roku 2005 počet cyklistů v ulicích Brna za deset let zdvojnásobil. Město se snaží budovat pro cyklisty bezpečnější infrastrukturu, podle spolku Brno na kole by však činnost mohla být intenzivnější a rychlejší. Na magistrátním odboru dopravy funguje také od letoška skupina, která řeší cyklodopravu. Vytipovává priority a následně řeší jejich uskutečnění, zatím je však na začátku činnosti.
reklama