https://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/zpravy-zd/kampane-do-prace-na-kole-se-letos-v-brne-zucastnilo-1900-lidi
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Kampaně Do práce na kole se letos v Brně zúčastnilo 1900 lidí

9.6.2017 12:00 | BRNO (ČTK)
Podle statistik se od roku 2005 počet cyklistů v ulicích Brna za deset let zdvojnásobil.
Podle statistik se od roku 2005 počet cyklistů v ulicích Brna za deset let zdvojnásobil.
Květnové kampaně Do práce na kole se letos v Brně zúčastnilo téměř 1900 lidí, což je o pětinu více než loni. Jsou mezi nimi i ti, kteří chodili pěšky, běhali či jezdili na koloběžce. Počet najetých či nachozených kilometrů vzrostl o 30 procent na 390.000 kilometrů, řekl Martin Gillár z Nadace Partnerství, která je spolupořadatelem celostátní kampaně. Jejím cílem je důraz na šetrnou ekologickou dopravu a také na zdravý životní styl. Poprvé se konala v roce 2011.
 

V Brně se od začátku zvýšil počet účastníků šestinásobně. "Jsme také rádi, že roste počet firem, kde se do práce na kole jezdí. Zaměstnavatelé v Brně se problémem dopravy svých zaměstnanců do práce zabývají a motivují je k tomu, aby používali alternativní způsoby. Například jim instalují stojany, zajistí bezpečné místo pro uložení kola nebo třeba zaplatí startovné v kampani," uvedl Gillár.

Kampaň se šíří z velkých měst i do okresních a menších měst, letos už se jich zapojilo 33, lidí bylo téměř 13.000. Na jižní Moravě to byla ještě Břeclav s 254 účastníky, což je dvojnásobek proti loňsku, a Znojmo s 35, což je naopak polovina.

Organizátoři ještě republikově vyhlásí vítěze několika soutěží, jako je týmová pravidelnost, pravidelnost jednotlivců, a také ocení ty, kteří našlapali nejvíce kilometrů. V Brně z 514 týmů odjela alespoň dvě třetiny cest do práce na kole polovina z nich. Doprovodnou soutěží je také Cyklozaměstnavatel roku, vítězem se stává ten, kdo nejlépe a nejvíce vychází vstříc potřebám zaměstnanců, kteří dojíždějí na kole.

Účastníci kampaně mohli také posílat náměty, jak by šlo zlepšit v jejich městech podmínky pro cyklisty. "V Brně jsme jako nejlepší návrh vybrali připomínku na zkrácení závor u hypermarketu Albert v Zábrdovicích. Naprosto nesmyslně blokují cyklistům průjezd na cyklotrase, která je dokonce součástí sítě EuroVelo," uvedl Gillár.

Podle statistik se od roku 2005 počet cyklistů v ulicích Brna za deset let zdvojnásobil. Město se snaží budovat pro cyklisty bezpečnější infrastrukturu, podle spolku Brno na kole by však činnost mohla být intenzivnější a rychlejší. Na magistrátním odboru dopravy funguje také od letoška skupina, která řeší cyklodopravu. Vytipovává priority a následně řeší jejich uskutečnění, zatím je však na začátku činnosti.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
Zdeněk Meitner
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist