https://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/zpravy-zd/kosik.cz-je-druhy-mesic-bez-klecovych-vajec.pocet-prodanych-vajec-podle-e-shopu-vzrostl
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Košík.cz je druhý měsíc bez klecových vajec. Počet prodaných vajec podle e-shopu vzrostl

2.8.2019 01:14 | PRAHA (Ekolist.cz)
Supermarket Košík.cz před dvěma měsíci dobrovolně vyřadil z prodeje vejce z klecových chovů.
Supermarket Košík.cz před dvěma měsíci dobrovolně vyřadil z prodeje vejce z klecových chovů.
Supermarket Košík.cz před dvěma měsíci dobrovolně vyřadil z prodeje vejce z klecových chovů. Stalo se tak na základě přání zákazníků a předcházela tomu jednání s dodavateli, díky kterým Košík.cz dokázal zajistit náhradu za "klecovky" z halového chovu, aniž by došlo ke zdražení. Po dvou měsících se podle obchodu ukazuje, že klecová vejce zákazníkům nechybí. Dokonce začali spontánně výrazně více kupovat vejce z těch nejekologičtějších chovů.
 
První krok v zákaznické osvětě udělal Košík již v loňském roce, kdy jasně označil typ chovu u všech vajíček a umožnil tak jejich filtrování. Zároveň průběžně doplňoval nabídku o vejce z podestýlkových nebo volných chovů od českých dodavatelů. Díky tomu se snížila poptávka po klecových vejcích na minimum již před jejich vyřazením.

"Dělali jsme si zevrubnou analýzu zákaznických reakcí a sám jsem byl překvapen, že počet těch negativních byl zcela zanedbatelný a mezi stálými zákazníky se neobjevila jediná. Jako první jsme tak celému trhu ukázali, že vyřadit klecová vejce není žádný problém a stali se v tomto ohledu inspirací pro ostatní prodejce, kteří nás následovali," zmiňuje Tomáš Jeřábek, výkonný ředitel Košík.cz.

Vyřazení klecových vajec zároveň přineslo další překvapivý efekt, pro e-shop pozitivní. Vajec se prodává více. Současně začal růst zájem o vejce z těch nejekologičtějších chovů. A to i přesto, že jejich cena je s ohledem na náročné podmínky chovu a zpracování vyšší.

Právě kvůli obavě, že si někteří zákazníci nebudou moci za vajíčka připlatit, zařadil Košík do nabídky i jeden druh podestýlkových vajec, jejichž cenu dotuje a není tak vyšší než u původních klecových. Tento předpoklad se ale nepotvrdil. Lidé jsou ochotni za vejce utratit více než v minulých letech.

"Zákazníci sami začali chápat, že rozdíl v kvalitě chovu se odrazí také v chuti vajíček. A rozumí tomu, že vyprodukovat dobrá vajíčka prostě něco stojí," uvádí Jeřábek.

Podle Jeřábka je obliba ekologických vajíček jasným důkazem, že v Česku začíná dobře fungovat nejen potravinový patriotismus - tedy snaha preferovat lokální produkci kvůli zemi původu, ale také "volba korunou". Zákazníci stále častěji podporují zvýšenou útratou řemeslné dodavatele a rodinné podniky, které si to z jejich pohledu zaslouží.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist