Liberecký kraj má koordinátora projektu Regiotram
Kraj se rozhodl pro koordinátora proto, že se jedná o náročný projekt, ve kterém bude nutno řešit řadu technických, legislativních, ekonomických a provozních problémů. Projekt bude muset mít přesný finanční rámec a bude nutné vypracovat množství posudků a vyhodnocení. "Bude potřeba vybrat dodavatelské firmy. Považovali jsme za nutné, aby veřejné správě pomohla nezávislá odborná firma," upřesnil Suchomel. Jak dále řekl, pro Investorsko inženýrskou se město rozhodlo kvůli cenově nejpřijatelnější nabídce, dalším důvodem byla nejvyšší technická úroveň nabídky a detailní rozpracování postupů. Kraj pro tyto účely uvolní v příštím roce 11 milionů korun. Počítá rovněž s podporou ze státního rozpočtu, zejména z resortního rozpočtu ministerstva dopravy a spojů, které projektu již vyslovilo podporu
Projekt Regiotram Nisa se má stát pilotním modelem pro řešení dopravní obslužnosti v České republice. Má také přinést podstatné zefektivnění dopravy v Euroregionu Nisa, to je v příhraničních oblastech Česka, Polska a Německa. České republice přinese ojedinělé řešení kombinace městské a příměstské dopravy tím, že umožní provoz tramvajových souprav nebo lehkých vlakových souprav současně na železničních i na tramvajových tratích. Realizace projektu si vyžádá investice ve výši zhruba 14 miliard korun. Podle Suchomela se neobejde bez finanční podpory Evropské unie (EU). "Požádáme o státní dotaci prostřednictvím fondů dopravní infrastruktury a životního prostředí. Budeme se ucházet také o podporu strukturálních fondů EU," dodal Suchomel.
Páteřní trať Regiotramu Nisa povede z německé Žitavy přes česká města Hrádek nad Nisou, Liberec, Jablonec nad Nisou, Tanvald, Harrachov až do polské Jelení hory. Na jeho přípravě se podílejí České dráhy, liberecký dopravní podnik a řada měst a obcí. Projekt podporuje také EU. Ta zaplatila 700 tisíc korun za studii proveditelnosti projektu, zbytek ve výši 300 tisíc korun zaplatilo město Liberec.
reklama