Lidé nesouhlasí s výstavbou dálnice D3
V petici aktivisté požadují pozastavit práce probíhající na přípravě dálnice D3 (či rychlostní silnice R3) a vypracovat variantní posouzení dopravního spojení hlavního města Prahy s jižními Čechami, se zahrnutím všech relevantních možností dopravního spojení jako jsou železnice a silnice. Dále pak zahájit modernizaci IV. železničního koridoru Praha – České Budějovice – hranice s Rakouskem, zvážit možnost dostavby 2. koleje a nového trasování tratě v nejpomalejších úsecích. Aktivisté požadují urychleně řešit obchvaty obcí, jimiž prochází současná silniční síť (České Budějovice, Planá nad Lužnicí, Sezimovo Ústí, Olbramovice, Jílové u Prahy a další). Žádají také vypracovat lokální studie řešení problematických míst bez podmiňování výstavbou dálnice D3 či rychlostní silnice R3 (Jesenicko, Miličínsko, Posázaví u Jílového).
„S výstavbou dálnice nesouhlasíme především proto, že nová komunikace nevyřeší současné dopravní problémy, naopak její výstavbou se zvýší dopravní zátěž z tzv. tranzitní dopravy ze severu na jih Evropy. Jak vyplývá z mnohých odborných studií, ale i z každodenní praxe, nové komunikace dopravu přitahují – indukují. To znamená, že po nějaké době dojde k jejich zahlcení a je nutno stavět komunikace další. Tím je zřejmé, že budováním nových silnic se dostáváme do slepé uličky, ze které není úniku. Dopravní systém je potřeba řešit jako celek, s tím, že musí být upřednostněny ekologičtější druhy dopravy jako například doprava železniční,“ zdůvodňuje vznik petice Markéta Šišková ze Sdružení Calla.
reklama