Lidl sníží do sedmi let množství plastů v obalech o pětinu
"Chceme nakládat s obaly a plasty tak, aby našly další využití. Proto chceme postupně využívat pouze obaly z recyklovatelného materiálu," uvedl generální ředitel Lidl ČR Pavel Stratil.
Tuzemské obchodní řetězce nyní testují, čím nahradit igelitové pytlíky používané při nákupu pečiva či zeleniny. Část obchodníků se rovněž také snaží omezit podíl igelitů a plastů v obalech produktů vlastních značek, vyplynulo z nedávné ankety ČTK.
Společnost Ahold, která v Česku provozuje prodejny Albert, v lednu uvedla, že v zahraničí testuje sáčky pro opakované použití. Tesco nabízí jako alternativu v případě pečiva papírové pytlíky. "Snížit by se mělo množství obalů u jednotlivých výrobků, měla by se zvýšit recyklovatelnost obalů a změnit materiál obalů, aby se snížil dopad na životní prostředí," uvedl šéf řetězce Matt Simister.
V Česku začal v návaznosti na předpisy EU platit zákaz bezplatného výdeje plastových tašek 1. ledna. Tenkých igelitových sáčků se ale změna nedotkla. Zdarma tak zůstaly pytlíky s tloušťkou pod 15 mikronů. Ty ale znečišťují životní prostředí více než tašky. V Evropě se jich ročně podle odhadů použije na 100 miliard.
Lidl uvádí, že za loňský rok vyprodukoval ve všech svých prodejnách a logistických centrech 77.034 tun odpadu, z něhož zrecykloval 68.881 tun, tedy 90 procent. Zbylých deset procent tvořil směsný komunální odpad z odpadkových košů u prodejen či v zázemí prodejen a skladů. Největší podíl na recyklovaném odpadu přitom tvořil papírový kartón, a to asi 73 procent.
reklama