Město Most prosazuje záměr tramvajové dopravy do Žatce i do Saska
Do přípravy projektu vstupuje i Hospodářská a sociální rada Mostecka. Rozšíření tramvajového spojení z Mostu do Žatce přes mosteckou průmyslovou zónu Joseph již dříve navrhla kancelář vládního zmocněnce pro severozápadní Čechy Vlastimila Aubrechta.
Financování náročného projektu má být podle Bártla vícezdrojové. Vedle státních peněz mají být využity i finanční zdroje z fondů Evropské unie (EU), soukromých investorů a ze Saska. Nyní je třeba doladit společný záměr s německou stranou a zajistit vypracování projektu do termínu vstupu České republiky do EU. Projekt musí obsahovat zcela jasné vedení kolejových tras a další logistické závěry. Bártl soudí, že peníze z EU by měly sloužit jak k výstavbě nových tratí, tak k pořízení nových vozů a podobně.
Návrh na zabezpečení dopravní obslužnosti mezi průmyslovými zónami u Mostu a Žatce na bázi lehkých kolejových vozidel, takzvaných vlakotramvají, je součástí druhého dodatku ke Globálnímu plánu revitalizace (GPR) severozápadních Čech, kterým se má do konce letošního roku zabývat vláda.
Ministerstvo dopravy a spojů (MDS) ve vyjádření ke GPR přiznává, že je o záměru prodloužení tramvajové trati z Mostu a do Saska informováno. Zároveň MDS upozorňuje, že podle platné legislativy nelze u nás ze Státního fondu dopravní infrastruktury financovat tramvajové tratě a nová vozidla, ale pouze výstavbu železničních tratí. Financování mosteckého projektu ekologické kolejové dopravy by musel stát řešit zcela samostatně. Cena jednoho kolejového vozidla pro navrhovanou trať z Mostu má činit zhruba 90 milionů korun.
reklama