Město začne čerpat úvěr od EIB na dostavbu metra
Smlouva se ve srovnání se smlouvou na první část úvěru částečně změnila, což podle Paroubka ale nezměnilo její charakter, pouze byly učiněny změny ve prospěch města. Podmínkou čerpání úvěru je doložení bankovní záruky stejně jako u předchozích smluv. Nyní podle Paroubka probíhá proces k získání bankovní záruky, což by se mělo podařit do konce září. "Předpokládám, že to proběhne bez problémů, " řekl Paroubek. Ze 150 milionového úvěru na výstavby prvního úseku trasy metra IV. C1 do Ládví, který město od EIB přijalo v roce 1999, zatím vyčerpalo první část ve výši 75 milionu eur.
Další nový úsek metra IV. C2 do Letňan chce Praha rovněž financovat z úvěru EIB. Tato banka nabídla tentokrát městu výhodnější podmínky než u předchozí spolupráce. "Významnou změnou je prodloužení doby splatnosti úvěru až na dobu 25 let místo dosavadních 20 a snížení povinné spoluúčasti města na financování z 50 procent na 25," řekl Jiří Paroubek.
Celkové náklady na novou trasu metra včetně vozového parku se budou pohybovat okolo 10 850 milionů korun. Z toho úvěr od EIB by měl pokrýt 8137,5 milionu korun a město zafinancuje 2712,5 milionu korun. Úvěr by měl být čerpán od roku 2003 a jeho splácení by tak nastalo díky pětiletému odkladu splatnosti v roce 2009.
reklama