Mezi Čistou a Kralovicemi opět pojedou vlaky
O den později skončí v uvedeném úseku náhradní autobusová doprava a plném rozsahu se obnoví vlaková osobní přeprava. Celkové náklady na opravu trati dosáhly 38 milionů korun, z toho 31 milionů korun šlo ze Státního fondu dopravní infrastruktury. ČIA to oznámila tisková mluvčí Českých drah Martina Benešová.
České dráhy přerušily pravidelný provoz na více než dvacetikilometrovém úseku mezi Čistou a Mladoticemi 1. ledna 1997. V únoru letošního roku bylo rozhodnuto o zprovoznění části úseku, na němž byl vyloučen provoz, konkrétně mezi Čistou a Kralovicemi. Prováděcí projekt na realizaci stavby zpracovala firma Chládek & Tintěra Litoměřice. Zhotovitelem stavby se stala na základě veřejné obchodní soutěže firma Stavební obnova železnic Olomouc.
Stavební práce na trati začaly 8. října 2001, v jejich rámci byla provedena rekonstrukce železničního svršku v úseku Čistá - Kožlany a v dopravně Kralovice v celkové délce téměř 7,5 km, opravena byla také tři nástupiště, čtyři výhybky, dva silniční a devět polních přejezdů. Rekonstrukcí prošlo rovněž zabezpečovací zařízení na přejezdu silnice I. třídy v Kralovicích, osvětlení v Kralovicích a Kožlanech a sdělovací zařízení v úseku Kralovice - Rakovník. Zbývající úsek Kralovice u Rakovníka - Mladotice zůstane i nadále vyloučen z provozu, cestující budou přepravováni náhradní autobusovou dopravou.
reklama