Minerálky Mattoni 1873 přepravily půl milionu palet po železnici
Mattoni 1873 využívá železnici pro přepravu svých výrobků od léta 2012, kdy obnovila provoz železniční vlečky z Kyselky do Vojkovic nad Ohří. Po železnici se na určitých tratích přepravují také výrobky ze závodu Magnesia v Mnichově.
Objemy nápojů přepravené po železnici rostou (z cca 46 mil. litrů v roce 2013 na cca 57 mil. litrů v roce 2019). Po železnici se posílá i část nápojů značek Pepsi, jejíž provoz Mattoni 1873 v regionu od loňského roku zajišťuje. Doprava vlakem probíhá na trati z Prahy do slovenských Malacek nebo do Budapešti a Kesckemetu v Maďarsku.
„Vedle zintenzivňování železniční přepravy usilujeme o lokální uzavření koloběhu PET materiálu podle principů cirkulární ekonomiky a o recyklaci PETu z lahve do lahve, což by zásadně omezilo příliv nového PETu na český trh,“ říká Alessandro Pasquale, generální ředitel Mattoni 1873.
Důležitým krokem k takové recyklaci je snížení počtu používaných barev lahví. Minerálky Mattoni proto od loňského roku sjednotily barvu svých lahví na světle zelenou.
Firma se zasazuje o zavedení zálohového systému na nápojové PET. Spolu s dalšími společnostmi jako je Sodovkárna Kolín, pivovary Bernard, Krakonoš anebo Měšťanský pivovar Havlíčkův Brod se spojili do iniciativy Zálohujme.cz.
Poslanecká sněmovna aktuálně projednává novelu o obalech, která s povinným zálohováním PET lahví ani plechovek nepočítá. Ministerstvo životního prostředí ho považuje za nekoncepční zásah do stávajícího systému třídění odpadů.
Podle Pirátů pak ale Česko nesplní unijní limit pro třídění plastů. Novelou se budou před dalším schvalováním zabývat sněmovní výbory. Dolní komora jim na to dala zhruba tři měsíce.
reklama