Na Plzeňsku chystají integrovaný systém dopravy
"Asi čtyři desítky obcí v okresech Plzeň-sever, Plzeň-jih a Rokycany budou rozděleny do dvou zón. Obyvatelé Plzně a obcí, které v současnosti spadají pod městskou hromadnou dopravu a přispívají na ní, by podle předběžných propočtů měli za měsíční jízdenku platit asi 270 korun. Lidé ze vzdálenosti asi do 20 kilometrů od centra Plzně by platili měsíčně o 40 korun více," vysvětlil náměstek plzeňského primátora Petr Otásek.
Další výhodou pro cestující má být možnost výběru dopravního prostředku, aniž by bylo třeba kupovat novou jízdenku. Přijaté opatření má systém dopravy udělat pružnějším a částečně i efektivnějším. Cestující totiž bude moci při cestě do zaměstnání využít třeba vlak, ale vracet se může ve výhodnějším čase odjíždějícím autobusem.
Systém pravděpodobně začne fungovat už od začátku příštího roku. Zpočátku na něm ale budou platit jen časové jízdenky nejméně na měsíční období. Denní integrované jízdné umožní až zavedení elektronického odbavovacího systému. Jeho nákup a zavedení je prozatím otázkou finančních prostředků. Finančně se na integraci dopravy mají asi z poloviny podílet Plzeň s obcemi a stát, eventuálně krajský úřad, zbytek by cestující hradili formou jízdného. Plzeň dosud na projektování systému a jeho postupné zavádění vynaložila v minulých létech 7,4 milionu korun. Tutéž sumu má připravenu i na letošní rok.
reklama