Německé automobilky upravily software u půlky z 5,3 milionu aut
K úpravě softwaru, která má snížit množství škodlivých emisí, jež vozy produkují, se automobilky Volkswagen, BMW, Daimler a Opel zavázaly loni v létě. Součástí celkového počtu je i 2,5 milionu aut z produkce koncernu Volkswagen, který úpravy kvůli manipulacím s emisemi beztak provádět musí.
Merkelová dnes po setkání s ministerskými předsedy spolkových zemí, kde bylo znečištění ovzduší naftovými vozy jedním z hlavních témat, uvedla, že Německo vedle aktualizace softwaru, která má být dotažena do konce roku, potřebuje i další rychlá a účinná opatření. Vláda se bude zabývat mimo jiné možností hardwarových úprav, které zatím automobilky jasně odmítají. Kdyby se však takové úpravy, mezi něž může patřit třeba namontování modernějších katalyzátorů, měly uplatnit široce, nepředstavovaly by podle Merkelové rychlé řešení.
Rychlá opatření jsou přitom i podle zástupců spolkových zemí potřeba, jinak se nejvíce znečištěná německá města mohou dočkat zákazu jízdy některých dieselových aut. Zásadní rozhodnutí mají v tomto ohledu německé soudy učinit koncem února.
Dosavadní opatření v řadě měst a obcí dostatečnou úlevu nepřinesla. Spolkový úřad pro životní prostředí dnes zveřejnil data za loňský rok, která ukazují, že v 70 německých městech je nadále překračována maximální povolená koncentrace oxidu dusičitého (NO2). Předloni jich bylo ještě o 20 více.
reklama