Nové mosty přes Seifertovu ulici slouží železniční dopravě
Vlastní stavba začala v prosinci loňského roku. Stavbaři nejdříve museli odstranit staré nevyhovující mostní konstrukce a provést zemní práce. Stavba byla přitom prováděna za minimálního omezení provozu na Seifertově ulici, i když původně projekt počítal se zastavením silniční dopravy. Na místě bývalých mostů pak bylo uloženo 37 nosníků, které byly zabetonovány. Hmotnost mostu o rozpětí 30,5 metru a světlosti 28 metrů tak dosáhla přes 600 tun. Kvalitu odvedené práce na konci října prověřila i čtveřice parních lokomotiv.
Na mostovce a v její blízkosti je 1,5 kilometrů kolejí a celkem 21 výhybek. Ty jsou zapojeny do moderního releového zabezpečovacího zařízení. Všechny koleje jsou pod trolejovým vedením a umožňují tak jízdu elektrických lokomotiv. Nový svršek a mostní konstrukce snižují hlučnost železnice v tomto jinak rušném místě. Dovolí navíc zvýšení rychlosti z 20 km/h až na 50 km/h a v budoucnu navázání stavby Nového spojení směrem pod vrch Vítkov.
reklama