Nový jízdní řád ČD mírně zvyší rozsah dopravy
Na zajištění osobní i nákladní dopravy během příštího grafikonu se bude podílet o 147 lokomotiv, 684 strojvedoucích a zatím neurčené množství vlakových čet méně než v období končícího jízdního řádu. Osobní veřejná doprava přitom vzroste o přibližně pět tisíc kilometrů denně. Pokud jde o vnitrostátní dálkovou dopravu, nepřipravily dráhy žádné radikální změny, dojde pouze k časovým posunům či změnám tras některých vlaků. Novinkou bude zavedení taktové dopravy na některých dalších tratích a zlevnění cesty vlakem mezi Prahou a Ostravou, kde kategorii vlaků InterCity nahradí bezpříplatkové expresy se zachováním současných služeb.
Ani v regionální dopravě nedochází k žádným razantní změnám. "Rozsah nabídky a spoje jsme přizpůsobili požadavkům a finančním možnostem objednavatelů," upozornil Zelený. Připomněl rovněž, že již v několika oblastech (například Ostravsko, Pardubicko, Královéhradecko, Praha) se železnice intenzivněji než dosud zapojuje do integrovaného dopravního systému. "Chceme se do těchto systémů více zapojit, a to včetně tarifní integrace," zdůraznil generální ředitel ČD.
České dráhy přepravily za prvních devět měsíců letošního roku celkem 128,3 milionu cestujících, tedy o přibližně sedm procent méně než loni. Podle Zeleného se však nepotvrdily pesimistické vyhlídky na to, že dráhám ubyde až 30 procent cestujících a v posledních měsících se cestující na železnici opět vracejí.
reklama