NYT: Evropský parlament navrhl environmentální varování pro automobily
Výrobci automobilů a jejich reklamní agentury berou věc vážně. Mají totiž obavy, aby nebyla reklama na automobily časem omezena stejně jako např. na tabákové výrobky.
Licence: Volné dílo (public domain)
|
|
Foto: Hatsukari715 /Wikimedia Commons |
Podle plánu by mělo být vyhrazeno 20 procent prostoru nebo časové stopáže (v případě televize) jakékoliv automobilové reklamy pro informace o spotřebě paliva a emisích oxidu uhličitého.
Měli bychom se tedy připravit na varování podél silnic typu: 'Řízením tohoto vozu můžete poškodit zdraví planety'?
Zatím snad ne. Evropský parlament ani nemůže iniciovat právní předpisy. Namísto toho se tedy občas pokusí navrhnout zákon prostřednictvím tiskové zprávy a populistickými postoji vyvíjet tlak na průmysl a Evropskou komisi.
Přesto berou výrobci automobilů a jejich reklamní agentury věc vážně. Mají totiž obavy, aby auta nešla cestou tabáku a nezdravých potravin. Reklama na cigarety byla již potlačena téměř v celé Evropě. Několik zemí omezuje i reklamy na nezdravé jídlo.
Výrobci aut přitom v západní Evropě vydají na reklamu každoročně více než 6 miliard eur. Uvádí to Evropská Asociace komunikačních agentur, obchodní organizace sídlící v Bruselu.
Podle článku Erica Pfannera 'An environmental warning proposed for cars in Europe' vydaném 28. října na serveru The New York Times.
reklama