Oživení spolu se starosty oživilo Zelený koridor Vltava
Trasa Praha - Drážďany naváže na již hotovou cyklotrasu Praha - Vídeň. "Z celkových 153 km je dnes již 110 téměř hotovo a zbývá tedy 43 kilometrů, které se jeví jako problémové," říká Petr Štěpánek předseda občanského sdružení Oživení, "problémem jsou především přejezdy přes řeku." Projekt se snaží co možná nejvíce využít již existující stezky a polní cesty a naopak vyhnout se turistickým pěšinám. Problémem mohou být také "dopravní předpisy", jelikož se předpokládá, že tyto trasy budou využívat nejen cyklisté, ale i například jezdci s koňmi. Starosta Únětic Vladimír Vytiska k tomu dodává : "Za příklad by mohly sloužit Belgické stezky, kde je vedle pevného povrchu pro cyklisty ještě písek pro koně."
Projekt podpořily Nadace rozvoje občanské společnosti, DBU (Německá nadace pro ŽP), Fond česko-německé budoucnosti a sdružení měst DELITEUS. Záštitu nad projektem převzali ministři Kužvart, Císař a Peltrám. Oživení obdrželo v roce 1998 Cenu ministra pro místní rozvoj "Místa v srdci" za práci na tomto projektu.
Německá studie ukázala, že z turistů nejvíce utrácejí právě cyklisté, a z tohoto důvodu se přepokládá napojení dalších, většinou okružních "vyhlídkových" tras. "Proto jsme také přišli s myšlenkou Turistické stezky Dr. Rýznera." a Vladimír Vytiska dále dodává : "Snažíme se na této stezce docílit jakéhosi nadstandardu. Chceme zde vybudovat místa pro odpočinek a rekraci."
Cyklotrasa Praha - Drážďany by měla být dokončena v roce 2002. "Hlavním cílem tohoto projektu je usnadnit lidem cestu na kole, ať na dovolenou, nebo každodenní cestu do práce." Oživení v současné době buduje v ČR Greenway Litavka na Příbramsku, Greenway Botič v Praze, Greenway Labe a Greenway Vltava ve středních a severních Čechách.
reklama