PID: Pražané jsou s hromadnou dopravou v převážné většině spokojeni
Pražskou MHD využije minimálně 4-5krát týdně pro své cesty za prací či do školy 70 % lidí. Nejčastěji se přepravují variantou jednoho přestupu, jde o 43 %.
|
|
Foto: Hugo Charvát/Ekolist.cz |
'Průzkum kvality a spokojenosti s PID' je prováděn od roku 1993 každé dva roky. Anketní průzkum formou dotazů v rozsahu tří stran ukázal v minulém roce 7% nárůst spokojenosti pražských cestujících oproti roku 2007. Informace zjišťuje Regionální organizátor pražské integrované dopravy (ROPID). „Pozitivní posun se oproti poslednímu průzkumu ukázal ve 12 ze 13 hodnocených kritériích. Nejvíce spokojeni jsou Pražané s informovaností o jízdních řádech a cenách jízdného, přesnosti provozu (dodržování jízdního řádu) a kapacity spojů, tedy obsazenosti vozů a množství intervalů,“ uvedl Radovan Šteiner, radní hl. m. Prahy.
Naopak nejméně jsou spokojeni s ochranou před trestnou činností a vandalismem, čistotou a údržbou zastávek a stanic a nakonec s cenovou úrovní jízdného. V roce 2007 byli s cenou jízdného nespokojeni více.
Pražskou MHD využije minimálně 4-5krát týdně pro své cesty za prací či do školy 70 % lidí. Nejčastěji se přepravují s jedním přestupem, jde o 43 %. Dva přestupy absolvuje 31 % a pouhých 13 % cestujících nepřestupuje vůbec. Zajímavým výsledkem je zjištění, že lidé v Praze raději používají rychlejší spojení s vícero přestupy – v 67 %, a přímému spojení bez přestupů s delším čekáním na přímý spoj dává přednost 33 %.
Téměř polovina těch, kteří používají MHD v Praze, konkrétně 45 %, má předplacené jízdné, ať už jde o jakýkoli časově omezený kupón. Co se týče jízdenek, 38 % jich je zakoupeno v automatech, téměř ve stejném počtu fungují SMS jízdenky.
„Téměř 60 % z pražských cestujících by bylo rádo za rozšíření systému PID dále do regionů. Zatím jsme ve fázi jednání se Středočeským krajem,“ vysvětlil Pavel Procházka, pověřený řízením organizace ROPID.
reklama