Plzeň investuje 900 milionů korun do dopravních podniků
"Na technických areálech dopravních podniků spočítá největší část vnitřního dluhu. Ten se podařilo za posledních deset let snížit z původních čtyř miliard korun zhruba na 1,5 miliardy. Obnovili jsme 60 procent vozového parku a 70 procent kolejových a trolejových tratí. Do technických areálů se ale v posledních padesáti letech neinvestovalo," vysvětlil Kalous.
Údržba vozového parku Dopravního podniku města Plzně nyní probíhá v areálech v Cukrovarské ulici a na Slovanech. Koncepce počítá s výstavbou nového areálu na Jateční třídě, kde vzniknou odstavné plochy a technické zázemí pro autobusy. Údržba tramvají se přesune na Slovany a areál v Cukrovarské bude vyhrazen pro trolejbusy.
Radnice bude podle Kalouse hledat různé finanční zdroje tak, aby byl minimálně zatížen městský rozpočet. "K tomu, abychom se mohli ucházet o peníze z fondů Evropské unie a státní dotace, ale musíme mít hotovou projektovou dokumentaci," doplnil Kalous.
Plzeňské dopravní podniky přepravily v loňském roce 140 milionů cestujících. Provoz zahájily v roce 1889, kdy čtvrti Bory, Skvrňany, Lochotín a Slovany spojily první tramvajové tratě.
reklama