Praha předstihla v počtu aut i západní Evropu
Příčinou může být podle Zdeňka Balzara z ředitelství Útvaru dopravního inženýrství vlastnictví starších vozidel, které lidé neodhlašují a zároveň koncentrace obyvatel s vyššími příjmy. "Omezení automobilové dopravy vidím spíše v její restrikci než ve zlepšování hromadné veřejné dopravy," vyjádřil se dnes pro ČIA. Předpokládá ale, že poměr mezi těmito typy dopravy bude do budoucna stagnovat a již neporoste ve prospěch automobilismu.
Páteřní sítˇměstské hromadné dopravy tvoří metro, jehož tratě jsou dlouhé necelých 50 kilometrů a na přepravě se podílí 40 procenty. O něco méně cestujících, 30 procent, přepraví denně tramvaje. Ty sice mají tratě o devadesát kilometrů delší, ale jejich rychlost je oproti podzemní dráze o 15 kilometrů nižší. Doplňkovou síť k těmto prostředkům představují autobusy, které ale přepraví jen o něco méně pasažérů než tramvaje. Přepravu obyvatel zajišťuje více než 12 tisíc zaměstnanců Dopravních podniků.
Do oblasti centra Prahy vjíždělo v roce 2001 denně přes 278 tisíc aut. Všechna vozidla ujedou po Praze za jediný den přes 17 milionů kilometrů. Nejzatíženějším úsekem na pražské komunikační síti je Jižní spojka v Krči, kde denně projede 114 tisíc vozidel. Za rok 2001 došlo V Praze k více než 34 tisícům nehodám, z toho 67 smrtelným. Jejich hlavní příčinou bylo podle statistik ÚDI nedání přednosti v jízdě.
reklama