Praha uvažuje o soukromém investorovi pro část okruhu
Město Praha ve svém rozpočtu potřebné zdroje nenajde. "Stát nám slíbil finanční spoluúčast, ale neumím si představit, že by nám dal 15 miliard," dodal Kovářík. Vstup soukromých investic do výstavby městského, ale i silničního okruhu podporuje zastupitel a předseda výboru územního rozvoje pražského zastupitelstva Vladimír Göringrer (US). "Já to vidím jako jedinou možnost, jak postavit a spojit oba okruhy už v roce 2010," řekl ČIA.
V podstatě by podle něho šlo o princip, kterým svěřila vláda Miloše Zemana výstavbu dálnice D 47 do Ostravy do rukou izraelské společnosti. "Zemanovy chyby bychom ale neopakovali. Na základě již dnes hotových studií bychom vyhlásili mezinárodní transparentní řízení na investory a provozovatele jednotlivých etap okruhů," řekl Göringer. Investor by byl podle něho na údržbě vozovek finančně závislý. Tím si město zajistí sledování a dodržování norem kvality výstavby. Praha by stanovila standardy provozování okruhů minimálně na 25 let.
reklama