Praha zvýší podporu cyklistiky, plánuje se například pontonová lávka kolem Vyšehradu
Podle organizace Auto*Mat schválené usnesení výrazně zpřesňuje dosavadní vágně definovanou povinnost městských organizací zřizovat při realizaci či úpravách dopravních staveb opatření pro bezpečnou a komfortní jízdu na kole.
„Jsem velmi rád, že kolegové radní můj návrh schválili. Jak dokládají průzkumy, v Praze je jednoznačně nevyužitý potenciál cyklistické dopravy, která je přitom při rozumném přístupu skvělou alternativou pro cestování po městě a může se zejména výborně doplňovat s MHD,“ řekl náměstek primátorky Petr Dolínek, který návrh Radě hlavního města předložil.
Letos by se mělo realizovat patnáct akcí, mezi nimiž je například nový úsek cyklostezky A1 od Stromovky do ulice Varhulíkové, propojení Nuslí a Krče přes Pankrác, kde doposud nejsou žádné cyklostezky, zajištění možnosti jízdy na kole po lávce, a tím propojení Kyjí se stanicí metra Rajská Zahrada a připravovanou železniční zastávkou, rozšíření cyklotras v oblasti Kamýku či propojení jihozápadní části města s oblastí Strahova. Proběhne například rovněž značení řady tras.
Další akce se potom připravují k realizaci pro rok 2017, kdy dojde například k dlouho očekávanému řešení v lokalitě podél Vyšehradské skály, kde by měla vzniknout pontonová cyklostezka, jejíž podoba vzejde z architektonické soutěže. Vznikne také podjezd Mánesova mostu na Klárově či lávka na Císařskou louku. Dojde rovněž k propojení Ruzyně a Hostivice či Krejcárku a Balabenky.
Praha bude pokračovat i v začleňování cyklistické dopravy do koncepce rozvoje dopravy ve městě, což spočívá především v tom, že jakákoli dopravní investice v Praze musí brát v potaz případná cyklopatření. Hlavní město se zapojí i do akce European Cycling Challenge a její průběh bude koordinovat s akcí Do práce na kole.
reklama