Pražský Dopravní podnik podá na stávkující řidiče tramvají žalobu
Pražský primátor je, jak řekl, stále připraven s FŘT jednat, avšak ne pod tlakem stávky. "Jsem připraven k okamžitému jednání s FŘT, avšak ne pod nátlakem," řekl Bém s tím, že stávku části pražských řidičů se neúspěšně snažil odvrátit ještě 2. února večer. Požadavek FŘT, aby byl odvolán ředitel pražského dopravního podniku Milan Houfek, je podle Béma zástupným důvodem. "Jsem přesvědčen, že stávkujícím nejde o Houfkovo odvolání, ale o zvýšení platů," dodal primátor.
Po zahájení dnešní stávky došlo v některých vozovnách k potyčkám stávkujících řidičů s bezpečnostní agenturou. Podle Houfka byl zraněn jeden člen bezpečnostní agentury, když dostal od stávkujícího řidiče pěstí do obličeje. "Stávkující si také lehali na koleje, aby tramvaje řízené nestávkujícími řidiči nemohly vyjet z vozoven," řekl Houfek.
Jednodenní stávku vyhlásila FŘT v neděli 2. února, reaguje tak na závěry studie úrovně mezd v souvislosti s pracovní náročností profese řidiče tramvaje, autobusu MHD a strojvedoucí metra, kterou předala ve čtvrtek 30. ledna Dopravnímu podniku hlavního města Prahy (DPHMP) firma Trexima Zlín. Nejvyšší mzdy si podle studie zaslouží strojvedoucí metra, a to v rozmezí 121 až 129 procent výdělku řidiče tramvají. U řidičů autobusů MHD to vychází na 104 až 106 procent téhož výdělku.
reklama