Privatizace železniční dráhy v údolí Desné míří do finále
Předmětem sporu celé privatizace jsou motorové vozy. ČD se brání zahrnout tyto vozy do privatizačního projektu, který bývalá vláda Miloše Zemana schválila již v roce 2000. Svazek obcí naopak motorové vozy požaduje, protože jinak by železniční dopravu musely nahradit autobusy. Stanovisko obcí podpořil i ministr dopravy a spojů Milan Šimonovský, když nařídil do privatizačního projektu vozy zahrnout. "České dráhy tak přijdou o sedm motorových a přívěsných vozů, kterých přitom mají kritický nedostatek," tvrdí mluvčí ČD Zdenka Celá.
O privatizaci tratí v údolí Desné začal Svazek obcí usilovat v roce 1998 poté, co si tuto trať pronajal a opravil. ČD prý tehdy lokálku poškozenou povodněmi chtěly zrušit. To však mluvčí ČD opět odmítá. "České dráhy měly připravený projekt na obnovu a chtěly ho realizovat. Nebyly to České dráhy ale ministerstvo dopravy pod vedením Martina Římana, kdo usiloval o zrušení tratě," řekla Celá.
reklama