Rekordní testovací jízda prověřila kvalitu českých koridorů
Od roku 1993 zahájily ČD projekt modernizace tranzitních železničních koridorů České republiky. Z hlediska traťových rychlostí byla přijata koncepce modernizovat tyto tratě pro rychlost do 160 km/hod. Zvolená nejvyšší rychlost vychází zejména z podmínek stávajícího vedení trasy a současně respektuje optimální možnou výši investičních prostředků pro zajištění tak rozsáhlého projektu.
Dosažené parametry tratí po provedené modernizaci v úsecích, kde to místní podmínky dovolují, včetně parametrů použitých konstrukčních prvků sestav železničního svršku a spodku, trolejového vedení a zabezpečovacího zařízení, však splňují i požadavky pro rychlosti vyšší, než je zaváděná rychlost 160 km/hod.
Vzhledem k tomu, že ČD v současné době disponují pouze diagnostickými prostředky (měřicí vozy pro železniční svršek a pevná trakční zařízení) pro rychlost do 160 km/hod, bylo rozhodnuto využít pro tyto zkušební jízdy měřicího vozu trakčního vedení a lokomotivy řady 1116 rakouských drah, které požadovanou rychlost 200 km/h umožňují. Navíc budou součástí zkušební soupravy dva osobní vozy ČD pro rychlost 200 km/hod.
Podle Zeleného výsledky zkušební jízdy a souvisejících měření potvrdily vysokou technickou úroveň realizovaných staveb i běžně používaných konstrukčních prvků dopravní cesty a současně dokazují vysoký standard železničního průmyslu v ČR. Tyto výsledky budou využity pro další rozšiřování provozu vyššími rychlostmi na české železniční síti, aby se ČD mohly i nadále řadit mezi vyspělé evropské železnice.
reklama