Rychlodráha z Prahy do Kladna je na mrtvém bodě
Financování rychlodrážního spojení chtějí akcionáři PRaK svěřit zahraniční společnosti. "Návrhů máme několik. Jednání o výběru konkrétní nabídky by ale bylo předčasné, neboť chybí politická vůle k zahájení stavby," doplnil Volf. Rychlodráhu proto zřejmě nahradí po dohodě Kladna a dalších subjektů s Českými drahami elektrifikace trati z hlavního města až za zastávku Kladno-Rozdělov. Další informace k tomuto záměru ale prozatím ani jedna ze stran neuvolnila.
Společnost PRaK vznikla v roce 1994. Jejími akcionáři se staly kromě Kladna a Prahy také Městská část Praha 6, Sdružení měst a obcí PRaK, Česká správa letišť a České dráhy. V polovině tohoto roku ale Středočeský kraj souhlasili s úplatným převodem 120 akcií od Sdružení obcí a měst PRaK a 100 akcií od Městské části Praha 6 do vlastnictví kraje, který tak získal 18,1 procenta akcií společnosti PRaK.
Společnost PRaK zadala ve spolupráci s ministerstvem dopravy zpracování studie proveditelnosti, která byla financována z programu Phare a dokončena v březnu 1996. V roce 2001 získala podporu ministerstva dopravy na vypracování podkladů pro územní rozhodnutí. Výstavba rychlodráhy včetně nákupu kolejových vozidel předpokládá investici šesti miliard korun.
reklama