Rychlovarná konvice od RWE tweetne zaměstnancům, že v ní zbyla horká voda
„Zajít na kávu nebo čaj je společenská věc. Teď jsme jí navíc přidali další rozměr díky propojení se sociálním médiem,“ říká Tereza Svěráková z agentury Young & Rubicam, kde nápad pro RWE vzniknul. Její tvůrci doufají, že tweetující konvice povede také k tomu, že si zaměstnanci nebudou zbytečně vařit vodu a využijí právě uvařenou vodu, která zbyla někomu jinému. Právě na to je sama konvice upozorní tweetem.
Jednoduchý princip nepotřebuje žádné zvláštní zacházení. Stačí, aby si dotyční zaměstnanci přidali účet své konvice do sledovaných. Pokaždé, když v ní někdo uvaří vodu a všechnu ji nespotřebuje, konvice jim tweetem oznámí, kolik má horké vody nazbyt. Lidé ji tak mohou bezezbytku využít namísto toho, aby ji za pár minut znovu zapínali.
A jak to funguje technicky? Jako každá jiná konvice. Rozdíl je v tom, že v její základně se schovávají dva čipy. Zbytek je otázkou tvůrčí práce naprogramování. Každá vyrobená konvice má svůj vlastní twitterový účet, aby si je firmy nepletly „Když jsme konvici designovali, nejdůležitější byla funkčnost a maximální uživatelská jednoduchost pro každého,“ dodává k tomu konstruktér konvice Carlos Baer.
Konvice od RWE je podle tvůrců ukázkou toho, že k úsporám energie není potřeba jen převratné technologie. Celkovou spotřebu energie je možné snížit i tím, když se běžné vybavení kanceláří a domácností využije efektivně. RWE spustila Tweetujici konvici jako pilotní projekt ve vybraných firmách a v případě uspěchu a dostatečného zájmu plánuje spustit objednávkovou, případně sériovou výrobu.
reklama