SAP: Novela zákona řeší nedostatečně likvidaci autovraků
Podle jeho slov novela řeší likvidaci autovraků pouze pro kategorii osobních a malých užitkových vozidel, netýká se vůbec likvidace vraků nákladních vozů, autobusů a dalších kategorií vozidel. "Návrh obecně předpokládá odsunutí komplexní problematiky likvidace odpadu ze silničních vozidel až na rok 2007. Tím vytváří předpoklady pro nasměrování toku autovraků ze zemí EU do ČR jako konečného místa určení," domnívá se Šípek.
Jak dále uvedl, stát se touto novelou distancuje od požadavku směrnice EU na vytvoření systému likvidace autovraků a tuto zodpovědnost přenáší (v rozporu s směrnicí) pouze na výrobce a na oficiální dovozce. "Vzhledem k rozdílným požadavkům na jednotlivé subjekty by docházelo k ekonomickému znevýhodnění určité části podnikatelské sféry s možným dalším dopadem na konkurenční schopnost českého průmyslu vůči zemím EU," dodal Šípek.
K 31.prosinci 2002 bylo v ČR registrováno celkem 3 648 905 osobních automobilů v průměrném věku 13,72 roku. Vozidla starší než 13 let přitom tvoří téměř polovinu (49,35 procenta) tohoto vozového parku. Z porovnání údajů o registracích vozidel vyplynulo, že u přibližně 375 tisíc ojetin dovezených do ČR v posledních letech zřejmě vůbec nedošlo k jejich přihlášení do provozu.
reklama