Šimonovský chce urychlit privatizaci šumperské lokálky
Právě spor o motorové vozy, které má nyní Svazek obcí v pronájmu od Českých drah (ČD), jsou důvodem, proč se ČD brání tuto trať převést na nového majitele. A to přesto, že jim to již v roce 2000 nařídila tehdejší vláda. "Tyto vozy budou stále sloužit tomu účelu, jako slouží dosud," domnívá se ministr.
S převedením vozů na nového majitele však nesouhlasí ani management ČD ani železniční odbory. "Když někdo, v tomto případě svazek obcí, dostane zadarmo trať, dostane zadarmo vozy a ještě příspěvek od státu, tak já to nepovažuji za správnou konkurenci," řekla tisková mluvčí ČD Zdenka Celá. Celý spor o privatizaci Železnice Desná může prý jít tak daleko, že skončí velkým právním problémem mezi ministerstvem dopravy a Českými drahami.
Svazek obcí se stal provozovatelem šumperské lokálky v roce 1997 poté, co státní dráhy odmítly obnovit provoz na povodní poničené dráze. Za pronájem motorových vozů platí ČD 1,8 milionu korun měsíčně. Podle předsedy svazku, rapotínského starosty Ondřeje Koopa, nebýt nájemného, které prý protizákonně směřuje stále na účet ČD, hospodařila by dráha se ziskem.
reklama