Síť železničních koridorů se rozrostla o 140 kilometrů
I. koridor vede v trase státní hranice s Německem - Děčín - Praha - Česká Třebová - Brno - Břeclav - státní hranice s Rakouskem a délka modernizovaných úseků, které jsou jeho součástí, činí 381 kilometrů. V roce 2002 zde přibylo celkem více než 70 kilometrů kompletně zmodernizovaných úseků železničních kolejí, včetně další potřebné infrastruktury. V letošním roce se plánuje dokončení dalších 22,1 kilometru opravených úseků, čímž prakticky skončí kompletní rekonstrukce tohoto koridoru.
II. koridor vede z česko-polské hranice přes Ostravu, Přerov do Břeclavi a má odbočku z Přerova do České Třebové. Délka modernizovaných úseků zde činí zatím 293 kilometrů. V letošním roce se zde bude pracovat zejména na několika úsecích mezi Otrokovicemi, Přerovem, Ostravou a Petrovicemi u Karviné a na odbočné větvi pak mezi Olomoucí a Červenkou a Zábřehem na Moravě a Českou Třebovou. Na opravě celé řady úseků se finančně podílejí rovněž fondy Evropské unie.
Na stavební práce na koridorech navazují rekonstrukce významných železničních uzlů. Už v roce 2001 byla zahájena modernizace Hlavního nádraží v Děčíně, která zahrnuje výstavbu nových ostrovních nástupišť s bezbariérovým přístupem a rozsáhlou renovací historické výpravní budovy. Poškození stavby loňskými povodněmi nebude mít zásadní vliv na časový harmonogram a ukončení prací v hodnotě 1,5 miliardy korun se předpokládá v roce 2004. V letošním roce se počítá ještě se zahájením přestavby železniční stanice Choceň (v první polovině roku) a modernizace uzlu Bohumín (ve druhé polovině roku).
reklama