https://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/zpravy-zd/skoda-navrhuje-vedle-elektromobilu-vyuziti-hybridu-a-alternativnich-paliv
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Škoda navrhuje vedle elektromobilů využití hybridů a alternativních paliv

10.1.2025 16:14 (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Automobilka Škoda Auto navrhuje, aby regulační rámec pro automobilový průmysl umožňoval vedle přechodu na elektromobily i možné využití plug-in hybridů nebo alternativních paliv. Po setkání s ministrem průmyslu a obchodu Lukášem Vlčkem (STAN) to uvedl předseda představenstva Škody Auto Klaus Zellmer. Nyní platný plán EU počítá s postupným snižováním emisních limitů pro vyráběné vozy a úplným zákazem spalovacích motorů od roku 2035.
 
"Vidíme, že zákazníci si i nadále přejí mít možnost výběru z více variant pohonů, Abychom zůstali ekonomicky úspěšní, musíme tyto preference zákazníků respektovat a ponechat jim otevřené technologické možnosti na cestě k dekarbonizaci evropského vozového parku. V zájmu dosažení tohoto cíle bychom měli aktivně zkoumat další možnosti, včetně plug-in hybridů a alternativních paliv, což by mělo být zohledněno v regulačním rámci," uvedl Zellmer.

Česká republika spolu s Itálií na konci minulého roku vyzvala EU k urychlení hodnocení realističnosti cíle zákazu prodeje aut se spalovacími motory od roku 2035. Dalším bodem společného česko-italského návrhu je také akutní potřeba řešení hrozby pokut za neplnění emisního cíle platného pro rok 2025. "Posunutí revize emisních limitů na rok 2025 (z roku 2026) a dočasné zmírnění sankcí je krokem, který poskytne evropským výrobcům čas potřebný k adaptaci a zároveň podpoří investice do inovací a udržitelných technologií. Naším cílem je zajistit, aby přechod na ekologičtější mobilitu nebyl na úkor konkurenceschopnosti a pracovních míst,“ podotkl náměstek ministra průmyslu a obchodu Štěpán Hofman.

Regulace CO₂ byla podle člena představenstva Škody a prezidenta Sdružení automobilového průmyslu Martina Jahna stanovena za odlišných podmínek a výrobci vyvinuli veškeré úsilí, aby je splnili. "Rok 2025 bude nesmírně náročný a je třeba hledat flexibilitu, abychom dokázali předejít sankcím, které zpomalí transformaci. Kromě toho musíme přehodnotit průmyslovou politiku s cílem snížit výrobní náklady, konkrétně ceny energií, podpořit poptávku na trhu a motivovat výrobce automobilů k dalším investicím do nových technologií, zejména s ohledem na zahraniční konkurenci,“ dodal Jahn.

Český automobilový průmysl zaměstnává přímo i nepřímo bezmála půl milionu lidí, podílí se 24 procenty na exportu České republiky a tvoří devět procent jejího HDP. Automobilový průmysl je zásadní také pro evropskou ekonomiku, zaměstnává více než 13 milionů lidí a podílí se na 6,8 procenta celkové zaměstnanosti v EU.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist