https://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/zpravy-zd/spanelsko-kvuli-ekologii-snizilo-rychlost-na-dalnicich-na-110-kmh?ids%5Bx762d7dd0c016f79568a063ea3c6b0191%5D=1&sel_ids=1
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Španělsko kvůli ekologii snížilo rychlost na dálnicích na 110 km/h

10.6.2011 04:26 | PRAHA/MADRID (Ecomonitor) | Petr Vadas Mazanec
Pokud cena ropy i nadále poroste, nejenom že bude nutné omezení rychlosti zachovat, ale dokonce přistoupit i k jejímu dalšímu snížení.
Pokud cena ropy i nadále poroste, nejenom že bude nutné omezení rychlosti zachovat, ale dokonce přistoupit i k jejímu dalšímu snížení.
Ve Španělsku platí od března maximální povolená rychlost na dálnicích 110 km/h. Přestože si za toto rozhodnutí španělská vláda vyslechla dost kritiky, podle všeho snížení rychlosti přináší pozitivní výsledky. A to nejen ve vztahu k životnímu prostředí, informuje server Ecologiaverde.com.
 

Ekologické organizace, sdružení pro bezpečnost silničního provozu i mnozí Španělé jsou přesvědčení, že vládní rozhodnutí již bohatě dokázalo svou účinnost a není nutné ho odvolávat. Snížení rychlosti na dálnicích bylo vydáno v rámci Plánu na snížení spotřeby energie, ale není jisté, zda-li bude platit trvale.

Omezení rychlosti vedlo ke snížení nehodovosti. Poprvé v historii Velikonoční svátky skončily s méně než čtyřiceti oběťmi z dopravních nehod. Dopravní police odhaduje, že v důsledku nižších rychlostí ubylo pokut za nedodržování rychlosti na dálnici zhruba o 35 %.

Omezení rychlosti také vedlo ke snížení spotřeby pohonných hmot o 8,4 %. To má kromě kladného vlivu na ekonomickou stabilitu také další přínos v podobě snížení produkce skleníkových plynů. Dalším efektem je i celkové snížení objemu zdraví škodlivých látek obsažených ve výfukových plynech. Klesla i hladina hluku v okolí dálnic a rychlostních komunikací.

Pokud cena ropy i nadále poroste, nejenom že bude nutné omezení rychlosti zachovat, ale dokonce přistoupit i k jejímu dalšímu snížení.

V červnu se má ve Španělsku rozhodovat o zachování, či zrušení tohoto rychlostního omezení. Je třeba při tom vzít v úvahu jak uvedené výsledky, tak i další očekávaný růst cen ropy na světovém trhu. Ve výsledku totiž znamená nižší rychlost menší znečištění, méně nehod a zdravější životní prostředí.

Podle zprávy Davida Sanze „Limita la velocidad a 110km/h ha sido un acierto“ zveřejněné na serveru Ecologiaverde.com dne 29. dubna 2011.


reklama

 
Petr Vadas Mazanec

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

První krůčky - 12. 6. 2011 - Rostislav Adam

"Jo tááák, vy se chcete vracet někam na úsvit civilizace! No to jste měl říct, to je jiná." Kdepak, chci korigovat civilizaci tak, aby byla demokratická pro všechny, ne jen pro některé.
"(Na minulém pracovišti jsem měl pracovní dobu od někdy do kdykoli, bylo to 40 km daleko a VHD tam jela čtyřikrát denně. Takže byste mi doporučil buď si počkat až osm hodin na bus nebo šlapat 40?) "
Takhle, ta VHD tam asi jela tak, tak bylo obvyklé pro pracovníky a místní. No, pokud ne, tak v zásadě jste měl 3 možnosti, nebo 4:
1. Přes zaměstnavatele objednat VHD tak, aby jezdilo i dle potřeby zaměstnanců.
2. Jezdit tu vzdálenost na kole(z výsledků soutěže Do práce na kole vyplívá, že to lze, ale chápu, že to není pro každého).
3. Přestěhovat se tam, nebo poblíž, abyste to měl pěšky nebo na kole blízko.
4. Změnit zaměstnavatele.(což jste očividně udělal) Případně jste mu s dalšími zaměstnanci, pokud se do tak nepřístupného místa přestěhoval, jste mu měl naznačit, že to není vhodné místo.(Věřím, že pokud je to tak, a on se tam přestěhoval, tak jste neměl problém s dopravou jen Vy).

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist