Společnost Maso Planá zavedla označování hovězího
Maso Planá označuje podle jeho údajů hovězí maso etiketou s čárkovým kódem. Do systému označování masa přitom společnost investovala 3,5 milionu korun, na celém projektu přitom spolupracoval masokombinát se sdružením EAN Česká republika a počítačovou firmou CompAct Bohemia, s. r. o.
Označování masa se podle Kaspera do maloobchodních cen téměř nepromítne. "Nárůst bude činit maximálně 80 haléřů až korunu na kilogram masa," zdůraznil ředitel. Etiketou s čárovým kódem jsou podle jeho slov označeny jednotlivé části těla poraženého zvířete a v případě balíčkového masa je etiketa vkládána do jednotlivých balíčků. Spotřebitel se z ní dozví kategorii a druh zvířete, jeho registrační číslo, místo a datum porážky a oproti údajům uváděným v Evropské unii také evidenční číslo a adresu posledního chovatele. Z nadnárodních obchodních řetězců dodává Maso Planá své produkty především do prodejen Delvita a Makro.
reklama