Sudop představil investice Českých drah na Plzeňsku
Se zahájením optimalizace úseku v délce 33 kilometrů na trase Plzeň - Stříbro se počítá v roce 2005. Realizace potrvá zhruba 3,5 roku. Modernizace úseku v délce 23 kilometrů na trase Plzeň - Rokycany má být zahájena v letech 2007 až 2008. Podle Náhlíka má optimalizace trati umožnit průjezd vlaků rychlostí do 160 kilometrů v hodině a modernizace dosažení až 200kilometrové rychlosti. V případě trati Plzeň - Stříbro hodlají ČD trať v úseku Kozolupy - Pňovany zdvojkolejnit. Trať Plzeň - Rokycany by se měla modernizací zkrátit o osm kilometrů.
Dalším uvažovaným projektem má být modernizace trati z Plzně do Domažlic, s jejím zahájením ČD počítají zhruba za 10 let. Trať by podle projektu Sudopu vedla po nové trase od plzeňské části Nová Hospoda směrem k obci Sulkov.
Sudop dále na plzeňské radnici představil projekt rekonstrukce železničního uzlu v Plzni. Ten musí ještě projednat plzeňské zastupitelstvo, protože si vyžádá několik změn územního plánu města.
reklama