Systém PID zůstane v roce 2002 pravděpodobně stejný
Tato ztráta bude dotována částkou 1,094 miliardy korun, dotace linek pro občany se sníženou mobilitou je předběžně vyčíslena na 20 milionů korun. "Praha je závislá na schválení státního rozpočtu a následně na schválení vlastního pražského rozpočtu na příští rok," uvedl dále Hejl. Uvedené částky má hlavní město indikováno z návrhu státního rozpočtu, ale dokud není schválen, tak s nimi nemůže podle jeho slov Praha počítat. "Vlastní zásady tedy budou schváleny, až bude státní i pražský rozpočet pevný," řekl náměstek. Na základě platné legislativy by měl ztrátu ze závazků veřejné služby pro zajištění základní dopravní obslužnosti na území Prahy příměstskými autobusy PID a Českých drah hradit stát.
Jak také náměstek Hejl uvedl, zůstanou nezměněny i tarifní sazby. Pro příští rok se také připravuje zavedení ročních přenosných časových předplatních jízdenek, určených převážně pro organizace a podnikatelské subjekty. Dále je v přípravách 24 hodinová jízdenka s platností pro celý region PID a doplnění sortimentu 24 hodinových jízdenek o zvýhodněnou variantu určnou pro děti od šesti do 15 let. Podle Hejla vzrostl v oblasti vnitroměstské dopravy v posledním období zájem cestujících o pět procent. K podstatně rychlejšímu nárůstu poptávky dochází v příměstské dopravě.
V železniční dopravě bude pokračovat zavádění plné tarifní integrace, respektive instalace označovačů jízdenek na stanicích a zastávkách tak, aby bylo možné užívat ve vlacích kromě časových předplatních jízdenek také jízdenky pro jednotlivou jízdu. Celkový objem dopravních výkonů metra, tramvají a autobusů PID pro zajištění dopravní obslužnosti na území Prahy činí 154,6 milionu vozokilometrů. Celková provozní dotace, zahrnutá do návrhu rozpočtu hlavního města z vlastních zdrojů činí 7,194 miliardy korun, včetně integrace Českých drah do PID.
reklama