Ústecký kraj chce zavést regionální integrovanou dopravu
Radní Ústeckého kraje dále schválili časový harmonogram přípravy dopravního integrovaného systému, který má zajistit kvalitní základní obslužnost od malých vesnic po větší města. Do konce letošního roku bude zpracována informatika o jízdních řádech a jednotlivých dopravních cestách, aby návrhy mohly být součástí nových jízdních grafikonů. V další fázi bude provedena volba rozsahu integrovaného dopravního systému včetně vyčíslení ekonomických nákladů.
Regionální integrovaná doprava má podle Foldyny využívat železnici, spoje městských dopravních podniků a linkové autobusy od Šluknovského výběžku v okrese Děčín až po hranici s Karlovarským krajem na Chomutovsku. Cílem je efektivní využití státních a regionálních finančních zdrojů na dopravu. V praxi by cestující po kraji mohl využít různých dopravních prostředků s pomocí jedné jízdenky ve formě čipové karty. V rámci systému by došlo k omezení zbytečných duplicit v případě opakujících se dopravních spojů ve stejném směru od různých přepravců. Na železnici by mezi Děčínem, Ústím nad Labem, Teplicemi, Mostem a Chomutovem měly v budoucnu jezdit vlaky obdobně jako v sousedním Sasku. Zde S Bahn v pravidelných intervalech spojuje pohraniční a další obce s hlavním městem Drážďany.
reklama