V pondělí startuje kampaň Do práce na kole. V Brně se přihlásilo už dva tisíce účastníků
Cílem kampaně je ulevit obcím přetíženým automobilovou dopravou a přivést co nejvíce lidí k šetrnějším způsobům přepravy. K zapojení stačí utvořit s kolegy dvou až pětičlenný tým, přihlásit se do konce dubna na www.dopracenakole.cz a jezdit během května co nejčastěji do práce na kole. Od loňska se mohou soutěže zúčastnit také běžci, chodci, vozíčkáři a jezdit se bude i na koloběžkách, bruslích a longboardech.
„Soutěžit mohou i lidé mimo Brno, pokud je tím nejbližším z účastnických měst,” vysvětluje Petříková. Všichni účastníci soutěže dostanou trika z biobavlny s originálním potiskem, budou moci využívat různé slevy a výhody u partnerů soutěže a vítězové pak získají cyklistické potřeby, vína, vstupenky nebo další zajímavé ceny. Hlavní cenou je letos městské designové kolo od firmy Cyklospeciality.cz.
Loňský rok stoupl počet soutěžících v celé republice o padesát procent oproti předcházejícímu ročníku. „Těší nás i velký zájem zaměstnavatelů, kteří své zaměstnance v šetrném cestování do práce podporují,“ říká Lenka Myšáková, koordinátorka celonárodní kampaně ze sdružení Auto-mat.
Právě na komunikaci se zaměstnavateli kladou organizátoři velký důraz. Podmínky v zaměstnání jsou totiž často klíčové při rozhodování zaměstnanců, jak se do práce dopravit. V rámci kampaně tak budou mít účastníci možnost své zaměstnavatele hodnotit. Jejich body rozhodnou o tom, komu připadne titul „Cyklozaměstnavatel roku“. Garantem této kategorie je firma Thermo Fisher Scientific, držitel titulu Cyklozaměstnavatel roku 2015. Letošní novinkou bude ale ocenění všech zaměstnavatelů. „Podle bodového hodnocení obdrží úspěšní zaměstnavatelé hodnocení zlatý, stříbrný nebo bronzový cyklozaměstnavatel, které by mělo být takovým předstupněm k oficiálnímu celorepublikovému certifikačnímu systému, o jehož zavedení uvažujeme,“ uzavírá Anna Petříková.
reklama