https://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/zpravy-zd/v-praze-vznikne-do-roku-2010-az-pet-novych-mostu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

V Praze vznikne do roku 2010 až pět nových mostů

20.10.2003 13:52 | PRAHA (ČIA)
Až pět nových mostů vznikne na území Prahy do roku 2010. "Realizace tří mostů je naplánována v rámci budování vnějšího a vnitřního pražského silničního okruhu. Další most by měl spojit dvě pobřežní tramvajové radiály v Hlubočepech a Dvorcíh. O pátém mostě, který by propojil Smíchov a Vyšehrad, zatím pouze uvažujeme," uvedl na dotaz ČIA radní Radovan Šteiner.
 

Jeden most povede nad Vltavou mezi Suchdolem a Drahaňským údolím jako součást severní části okruhu, který propojí výpadovku na Kladno a Chomutov s dálnicí D8. Most spojí úseky silničního okruhu Ruzyně - Suchdol a Suchdol - Březiněves. "Přínos tohoto mostu bude v tom, že umožní svést intenzivní dopravu z ulic města a zároveň dopravně propojí západ a sever Prahy," řekl radní.

Investorem tohoto mostu nebude Praha, ale stát zastoupený společností Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). V současnosti už je hotova dokumentace pro územní řízení. V ideálním případě by stavba okruhu včetně mostu mohla být zahájena v roce 2005. "Jestliže se dodrží tento termín, je reálné, že bude dokončen v roce 2008 až 2009," uvedl Šteiner. Náklady na oba úseky severní části městského okruhu se odhadují na osm miliard korun, samotný most si vyžádá až 1,5 miliardy.

Druhý dálniční most vznikne na jihu Prahy pod soutokem Vltavy a Berounky, konkrétně mezi Lahovicemi a Zbraslaví. Most by měl propojit opět dva úseky okruhu: Vestec - Lahovice a Lahovice - Slivenec. Tato část podle Šteinera nahradí Barrandovský most, který je přetížen tranzitní dopravou, na kterou nebyl projektován. V budoucnu by měl být Barrandovský most pouze součástí městského okruhu.

Náklady na oba úseky se pohybují okolo 16 miliard korun, samotný most si vyžádá investici do jedné miliardy korun. "Když do dvou let zahájíme výstavbu, za další čtyři roky bychom měli být schopni výstavbu dokončit," odhadl Šteiner. Financování zajistí Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI).

Další most propojí Troju a Holešovice a stane se součástí městského okruhu v úseku Špejchar - Pelc -Tyrolka. Most převezme částečně dopravní zátěž na mostě Barikádníků. Projekt počítá s tím, že středem mostu povede tramvajová trať, která je dnes umístěna na provizorním mostě. Ten je podle Šteinera třeba do deseti let kompletně rekonstruovat, nebo zbourat. Praha jako investor předpokládá, že do pěti let bude tato část okruhu včetně mostu postavena. "Nyní řešíme financování. Tato část okruhu přijde na zhruba 20 miliard korun, přičemž most si vyžádá 600 až 700 milionů korun," uvedl radní.

Další plánovaný most mezi Dvorcemi a Hlubočepy by propojil pobřežní tramvajové radiály do Modřan a z Hlubočep na Barrandov. V současnosti se radiály setkávají až na Jiráskově mostě. "Tento most však není tak aktuální jako okruh. Počítáme, že výstavbu zahájíme do pěti let," řekl Šteiner. Náklady jsou odhadovány na 700 až 800 milionů korun.

Hypoteticky radní také zvažují výstavbu mostu, který by kopíroval železniční most mezi Vyšehradem a Smíchovem. "Tento most zatím není zanesen v územním plánu, radní v současnosti diskutují o jeho nezbytnosti," dodal Šteiner.


reklama

 

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist