V sobotu se chystá propagační cyklistická jízda Prahou
Podle Noska s cyklisty nepočítají ani statistiky, které uvádějí, že 70% většina pražské populace má raději městskou hromadnou dopravu, než osobní auto (které preferuje pouze 30 % Pražanů). "Přesto jdou zhruba dvě třetiny peněz, určených na dopravu v Praze, na podporu automobilistům," upozorňuje Tomáš Nosek.
V Praze sice existuje dopravní značení pro cyklisty již několik let, ovšem je naprosto nevyhovující - nejedná se v žádném případě o systém cyklistických stezek. "Těch značek je málo, nenavazují na sebe, a vedou i po frekventovaných silnicích. Řidiči většinou vůbec netuší, že jedou po značené cyklistické trase, je to velmi nebezpečné," řekla dnes EkoListu jedna z cyklistek na pražské Letné.
"V Evropské unii je trend zcela opačný. Tady se cyklistika pořád bere jako rekreace, v Evropě jde o rovnocenný způsob lokální dopravy," řekl EkoListu Petr Štěpánek z Oživení. Podle Tomáše Noska jsou Děti Země a Oživení spolu s ostatními cyklisty ochotní spolupracovat s městem na vytýčení nejlepších tras budoucího systému cyklostezek v hlavním městě. "Stačí, aby nám úředníci magistrátu začali vycházet vstříc," dodává Tomáš Nosek.
reklama